duminică, 14 aprilie 2013

Planul "Z"

“O reţea de tuneluri, considerată ultra-secretă, străbate Capitala şi uneşte puncte strategice din oraş.”

Asa cum am promis cititorilor nostri in numarul trecut, continuam seria documentelor ultrasecrete privind evenimentele din decembrie 1989 cupublicarea schemei canalelor subterane prin care sotii Ceausescu puteau iesi intr-un caz de forta majora din Comitetul Central si doua ("Luceafarul 1" si "Venus 2") din cele patru variante de iesire din Bucuresti. Din lipsa de spatiu, celelalte doua variante ("Saturn 3" si "Soarele 4") vor fi publicate in ziarul de maine.
Pentru ca lucrurile sa fie clare, conform planului "Z", de la Comitetul Central, prin sistemele subterane special amenajate, trebuia sa se ajunga intr-unul din cele patru puncte figurate (conform celor patru variante de deplasare prin subterane). De aici existau patru variante (fiecare cu doua trasee) de iesire din Bucuresti, de unde deplasarea se facea pe unul din cele cinci itinerarii din schema de principiu. Din momentul stationarii intr-una din zonele de dislocare de baza sau de rezerva, dupa necesitati se putea trece la executarea planului "ZZ". Potrivit acestuia, familia prezidentiala trebuia scoasa din tara prin mai multe variante cu concursul unor forte straine angenate in planul "ZZ" conform intelegerilor avute prealabil cu conducerile statelor respective. Pentru a nu se crea probleme cu implicatii diplomatice internationale, nu insistam asupra acestei ultime etape. Afirmam insa cu toata raspunderea ca este imperios necesar ca parlamentarii ce se ocupa cu elucidarea evenimentelor din decembrie '89, sa cunoasca detaliile planului "ZZ", pentru a putea elucida in acest mod posibil misterul teroristilor.
Revenind, trebuie spus ca, pentru fiecare etapa a traseului general, exista un plan-detaliu pe etapa care prevedea ofiterii, atributiunile si dotarea lor necesara pana la punctul in care misiunea era preluata de alte echipe. In ziua de 22 decembrie planul a functionat si toate echipele cu dotarile respective au fost la posturi, inclusiv pe itinerarele subterane.
Privitor la dimineata zilei de 22 decembrie, extrem de important este faptul ca, conform documentelor si relatarilor pe care le detinem retragerea blindatelor la ora 10,30 din zona Comitetului Central a fost pe punctul de a anula posibilitatea aplicarii planului de salvare a cuplului Ceausescu. De aceea spuneam in numerele trecute ca ar fi extrem de important de cunoscut numele ofiterului care a decis cu riscuri imense sa saboteze planul "Z" in acest mod.
Incurcatura imensa provocata de acest ofiter a fost insa reparata de catre generalul Victor Atanasie Stanculescu care a chemat doua elicoptere pentru evacuarea pe cale aeriana. Unul singur a putut sa-si execute misiunea celalat, fiind in imposibilitate de a se aseza pe acoperisul CC din cauza antenelor. Se vede clar din cartusul planurilor celor doua variante de deplasare catre iesirea din Bucuresti ca la rubrica "conducere" erau prevazute exact doua elicoptere. Cu putin inainte se ceruse printr-un alt ordin aducerea a cinci elicoptere din escodrila prezidentiala prevazute in acelasi cartus la rubrica "transport aerian-paza". Toate acestea conjugate cu faptul ca sotii Ceausescu au ajuns in localitatea Targoviste ne face sa credem in ipoteza ca planul "Z" a functionat pana cu putin timp inainte de decizia judecarii celor doi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Parerea tuturor conteaza.

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.